Jag här Charlotta Skarphagen och jag bor i Anderstorp. Jag har älskat att skapa sedan jag var liten. Det har varit skapande av alla slag. Måla med olika medier, betong, smycken, tyger och återbruk.
Under det senaste året har jag mest ägnat mig åt målandet. Jag målar både i akvarell och akryl men gillar även att använda mig av mixmedia. Konstformen kan man säga är att jag målar det jag känner för.
Jag lyssnar gärna på musik samtidigt som jag målar och jag finner energi genom målandet genom att skriva och att vara i naturen. Konst är något som alla kan må bra av oavsett om man skapar själv eller tar del av andras konst. Att skapa får mig att leva, det är att lyssna bortom de ord som sägs.
Utställning
Utställning visas på Strandgården från fredagen den 17 juli - fredagen den 24 juli
Workshop
Charlotta kommer att hålla en workshop under lördagen den 18 juli 14.00-16.00. Detta evenemang genomförs tillsammans med Bilda.
Workshopen är gratis men materialet betalar du till självkostnadspris.
Anmälan görs i receptionen!
